Hata bildir

Çağan Irmak

Reyting
(0 oy)
5
Doğum: 04 Eylül 1971 (45), İzmir
Eğitim : Lisans
83 kişinin favorisi oldu
Çocukluğu Seferihisar'da geçti. Ege Üniversitesi Radyo-TV bölümünden mezunu oldu.

Asmalı Konak adlı televizyon dizisiyle ismini bütün Türkiye'ye duyurdu. Sonra 1980'li yılların karışık, gergin ve politik halini anlatan Çemberimde Gül Oya dizisini yazdı ve yönetti.

Bana Şans Dile, Mustafa Hakkında Herşey, Babam ve Oğlum, Ulak,...

çağan ırmak haberleri

Medcezir'in Hale'si oyunculuk hayallerini anlattı!
Medcezir'in Hale'si oyunculuk hayallerini anlattı!
17 Kasım 2014 'MedCezir'le ekran serüvenine devam eden Aral, sinema filmi 'Unutursam Fısılda'yı ve oyunculuktaki hayallerini anlattı. devamı >>

facebook yorumları

yorumlar

( 14 yorum )
resim yok
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız..
:-) :) :o) :c) :^) :-D :-( :-9 ;-) :-P :-p :-Þ :-b :-O :-/ :-X :-# :'( B-) 8-) :-\ ;*( :-* :] :> =] =) 8) :} :D 8D XD xD =D :( :< :[ :{ =( ;) ;] ;D :P :p =P =p :b :O 8O :/ =/ :S :# :X B) O:)
Kapat
hyazici5316
çağan ırmak'ın dönemsel olarak belli bir bölgeyi anlatan sinema ve dizi çalışmaları oldu.1984-1988 yıllarında doğu karadeniz bölgesi(rize) ile istanbul arasında geçen bir senaryo çalışmam oldu.bunun Çağan ırmak tarafından değerlendirilmesi en büyük arzum.eğer inceleme gereği duyarsa kendisine ulaştırmak isterim.
draqon
muhtesem bir adam.hem senaryo hemde yönetmanligi müthis.bende senarist yönetmen olmak istiyorum.insallah onunla tanisirim.insallah onun gibi iyi bir senarist ve yönetman olurum
ilona
zaten çagan irmak deyince benim için akan sular dururdu, asmali konak, çemberimde gül oya (favori dizim) ve digerleri.. ama issiz adam olay.. söyleyecek laf, yazacak kelime bulamiyorum.. filme 2.ci kez gitmeyi planliyorum. filmden çiktiktan sonra ve süregelen günlerde kendime gelemedim.. her sey çok dogal, mekanlar çok zevkli seçilmis tam benim tarzim.. yani dev bir film, dev bir yönetmen her zamanki gibi.. tesekkürler çagan irmak aklina saglik.. çok çok degerli birisin.. müthissin... hep var ol... bu film ve dizilerin devamini bekliyoruz. sevgilerle..
asmalar1987
ulak?taki epik hikâyenin aksine, Çagan irmak ?issiz adam?da hepimize bir sekilde tanidik karakterlerin öyküsünü günümüz istanbul?unda anlatiyor. zaten Çagan?in filmografisinde birbirine benzeyen filmleri arayin ki bulasiniz. hüzün var ama ?babam ve oglum? dozajinda degil, mizah var ama komedi degil... bir de çok zit görünen ada ve alper?in aski? her sey hayattaki gibi. hikâyesi hepimize ait, haliyle minimal ve düz. Çagan irmak?in senaryosunu yazip yönettigi son filmi ?issiz adam? için kasim sonunu bekleyin... facebook sayesinde haberdar oldum, Çagan irmak?in yeni filmi ?issiz adam?dan. 15 agustos?ta ilk kez ?motor!? dediler. yapimci most production?dan mustafa oguz. Çekimlerin dördüncü gününde istanbul çöl sicaklari ile bogusurken sette iki saate yakin zaman geçirdim. bu normalde irmak?in izin vermedigi bir sey, çok da hakli, çekimler esnasinda soru yagmuruna tutulmayi hangi yönetmen ister? galatasaray lisesi?nin karsi sokaginda aslihan pasaji vardir. bu pasajdaki sahaflar çekim mekâni. sete gittigimde ekip ögle arasi vermis, herkes bir tarafa dagilmisti. irmak?in asistani Sahin Çetinkaya, sabah 07.00?de çekim için toplandiklarindan bahsediyor. ?ama çekilenleri izledigim zaman her seye deger? diyor. bu da sinema askinin kaniti. 14 sene evvel ?mahallenin muhtarlari?nda çocuk oyuncuyken tanismis Çagan irmak?la. irmak yönetmen yardimcisiymis o zamanlar. sonra londra?da sinema - tv okumus, simdi irmak?in sag kolu. filmle ilgili bütün tüyolari bana çitlatti. ?ulak? gibi, ?issiz adam? da 2.35 çekiliyor. yani sinema koltuguna kuruldugunuzda, karsinizda genis bir ekran, panoramik bir görüntü bulacaksiniz. izlemesi çok daha keyifli böyle. zaten türk sinemasinda 2.35 bu aralar pek moda. laf aramizda, ?ulak? için izlemesi zor elestirilerine en güzel cevap, dolastigi festivallerde kaptigi ?halk ödülleri?ydi herhalde. bu filmde de gise veya elestirmen görüsü önemsiz, irmak?in derdi hayati en iyi sekilde anlatmak diye tahmin ediyorum... on dakikaya kalmadan basrol oyunculari cemal hünal (alper) ve melis birkan (ada) masama gelip oturdular. ikisi ?ulak?in da cast?indaydi. melis ?barda? filminde de oynadi. ama melis ve cemal?in ?ulak? çekilirken pek muhabbetleri olmamis, birlikte sahneleri yokmus. bu arada ikisi de rahat insanlar oldugu için sohbet sirasinda senli-benli oluyoruz bile. cemal?e, ?alper çok yüzeysel bir adam, onun gibi arkadaslarin var mi?? diyorum. ?onun gibi adamin hiç arkadasi olmaz ki?diyor. ulak çekildikten sonra bir yemek esnasinda Çagan irmak, cemal?e hikâyeden bahsetmis. o zaman ortada daha senaryo yokmus. alper, 30 yasinda, isine çok düskün, bencil, kendini çok enterasan zanneden, uzun iliskilerin kiyisindan geçmeyen, ask ve sevgiyle isi olmayan, sehirli erkek modeli. ada ise ask hayatinda acinin âlâsini çekmis, artik kendi dünyasinda mutlu, 25 yasinda ve çocuk kostümleri diktigi bir dükkâni var. melis?in deyimiyle ?tüm kadinlarin iliskisel anlamda yasadigi zorluklarla bogusmus, naif bir günümüz genç kadini. yara almis ama bir seyleri denemeye açik hâlâ.? melis?e ?alper gibi bir adama asik olur musun?? deyince ?hayatta büyük konusmamali, belli olmaz, askta mantik devre disi? diyor. Sahin de ?alper?in yasadiklari her erkegin basina gelmistir? diye ekliyor. ada ve alper sahafta karsilasiyorlar ve ask basliyor. ben ordayken sahafta karsilastiklari sahne çekildi. Çok farkli karakterler, birlikte var olmaya çalisiyorlar. ama bir yere kadar... sonra alper eski vurdumduymaz hayatina, günübirlik iliskilerine geri dönmek istiyor. aski denemeye çalisiyor ama beceremiyor. fransiz sinemasinda rastladigimiz türden asklara benzetiyor cemal, ada ve alper?in yasadiklarini. ?Çagan?la çalismak oyuncu için nimet, o ne derse ben dinlemeye hazirim? diyor. ?ben kafamda bir oyunla gelirim mesela sete. kartlar hazirdir ama Çagan devirir o kartlarin hepsini. Çok daha azini kullanarak farkli bir oyun kurmaya tesvik eder beni.? melis ise onu diger yönetmenlerle kiyaslamak istemiyor. ?ulak?tan önce çalismayi hayal ettigin yönetmen miydi?? diyorum ?ben ilk röportajimda söylemistim zaten çok begendigimi Çagan?i, çok güzel bir tesadüf oldu ?ulak?la çalismaya baslamamiz? diye cevap veriyor. irmak filme süper konsantre, kafasinda bin bir tilki var besbelli ama benimle ilgilenmeyi, kahve ikram etmeyi de ihmal etmedi. bir ara gözü duvardaki atatürk resmine takiliyor ve ?böyle bir adam gelmez bir daha? diyor. ?yaninda bir dolu insan var hiçbiri fotograf çekildiginin farkinda degil. bir tek mustafa kemal resmin bugünlere kalacaginin bilincinde, muhtesem bir poz vermis?. Çekim baslamadan önce melis tavandaki pervaneden medet umuyor, cemal ise sicaktan oldugunu tahmin ettigim kizarmis bir suratla sandalyesinde oturuyor, ?soguktan iyidir? diye iyimser yaklasiyor olaya. bereket ki, melis?in çok hafif bir makyaji var, sicakta akma bulasma derdi yok. saçi çok sade, kostümü çok günlük. Sahin, ?basimizdan asagi soguk su döküp serinliyoruz? diyor. ama en büyük cefayi set ekibi çekiyor tabii ki. ?film çekmek için yaz tek uygun zaman, neyse ki dizide çok yogun makyajla ugrasmiyorum? diyor melis. irmak ?oyun!? dediginde ortalik sus pus, malum sesli çekim. alper ufak bir kitapçida plaklari karistiriyor, hümeyra?nin 1984?te 200 küsür adet basilmis olan ?benim Sarkilarim? adli plagini ariyor. plak sirketi kapandigi için cd kopyasina ulasamiyor alper, plagin pesinde. ada da ayni dükkânda, thomas hardy?nin ?Çilgin kalabaliktan uzakta?sini aliyor. alper karakterinin kendi restorani var ve asçilik yapiyor. cemal de oyunculuga baslamadan önce asçilik yapiyormus, ulak?a baslamadan önce ortagiyla birlikte nisantasi zazie?yi açmis. ama alper?le baska ortak noktalari yok gibi duruyor. ?issiz adam?, cemal?in ?ulak?tan sonraki ikinci uzun metraji. alper için gözlem yapmamis, senaryonun sesini takip etmis. ?bol bol sogan dogradim role hazirlanirken? diyerek gülüyor. okulunu okumus ama oyuncu olmayi hiç düsünmemis, ne olur ne olmaz diye bir cast ajansina girmis. ?ulak?ta kendini görünce ?yapmak istedigim buymus? dedim. Öncesinde çizgi film sirketim vardi, en sevdigim film de miyazaki?nin ?princess mononoke?sidir? diyor. Üzerinde siyah bir gömlek, normal bir kot, siyah spor ayakkabilar var. gayet sade o gün alper karakteri. ?alper gibi adamlarin degisme ihtimali var midir?? diye soruyorum cemal?e ?herkes için umut vardir ama böyle bir degisim çok zor. alper zaten degismek isteyen bir adam degil. insanlar hayatlarinda aslinda istemedikleri seylere bile tutunabiliyor. Çünkü o tutunduklari her ne ise onun üzerinden tanimliyorlar kendilerini? diyor. ?dis mekânlarda çekim yapinca yurdum vatandaslarinin toplanmasi, fotograf çektirmek istemesi rahatsiz etmiyor mu?? diye soruyorum Sahin?e ve cemal?e. ?cihangir, taksim, Çukurcuma çevresi alisik böyle çekimlere. Çok rahatsiz edilmiyoruz ama toplanma durumunda uyarimizi da yapiyoruz? diyor Sahin. insanlarin ilgisi yüzünden cemal?in sabahin köründe sokakta çekilen tek basina kosma sahnesi birkaç kez tekrarlanmis. ama irmak genelde teknik aksakliklar disinda çok tekrara gitmeyen bir yönetmen. dogaçlama çalismiyor ama oyuncular insiyatif kullanirsa reddetmiyor. yani dogaçlamalar ufak çapta. melis ?pardon? dogaçladi mesela kitapçi sahnesinde. ?Çekerken yasatan bir yönetmen Çagan irmak, bir de tüm planlar kafasinda hazirdir sete geldiginde? diyor Sahin. isler gayet tikirinda gerçekten ben setteyken. oyunculari filme nasil motive edecegini bilen, onlari çekim öncesi yemeklere çikaran bir yönetmen irmak. melis?le sen sakrak muhabbet edip eglendiklerine de ben sahit oldum. Sahin de ?belki içindeyim diye öyle geliyor ama çok eglenceli set? diyor. seda pekçelen eylül 2008 timeout istanbul __________________
sahnedehayat
ben çagan irmagi asmali konakla tanidim ve ondan sonra filmlerini takip ettim çok basarili islar yapiyor ve degisik isler en azindan farkli bir bakis açisi var özelliklede bunu ulak filminde çok güzel yakalamis bence herkesin gitmesi ve üzerinde çok düsünmesi gereken bir film...... zaten çagan irmagin çok büyük bir hayraniyim ne kadar zor olsada bende gelecekte bir yönetmen olmak isti,yorum ve bu yüzden sizden benim çagan irmaga ulasabilecegim bir mail adresi istiyorum
Henüz eklenmiş bir anket bulunmuyor.