Ödüllü yönetmen yeni projesi hakkında konuştu!

Beyazperdeye 'Mommo' filmiyle adım atan Atalay Taşdiken, Sinema dergisine; yeni filmi 'Meryem'de, Anadolu'daki toplumsal gerekçeleri sorguladığını anlattı.

Ödüllü yönetmen yeni projesi hakkında konuştu!
resim yok Editör paylaştı
03 Eylül 2013
Röportaj

Beyazperdeye 'Mommo' filmiyle adım atan Atalay Taşdiken, Sinema dergisine; yeni filmi 'Meryem'de, Anadolu'daki toplumsal gerekçeleri sorguladığını anlattı.

Yönetmen Atalay Taşdiken, senaryosunu çocukluk anılarından yola çıkarak yazdığı yeni filmi 'Meryem'de, kadınların yaşadığı dramı ele alıyor. Taşdiken, filmini anlattı...

'Mommo' gibi bol ödüllü bir ilk filmden sonra ikinci filmi çekmek; daha iyisini yapma konusunda üzerinizde baskı oluşturdu mu?

Olmaması mümkün değil. Görüştüğüm yönetmen arkadaşların hepsinde, ilk filmden sonra benzer baskılar ve endişeler hep olmuş. İkinci filmi çekerken referansınız ilk film oluyor.

İkinci filminize nasıl karar verdiniz?

İkinci film için düşündüğüm iki farklı öykü daha vardı. Bu konuda kararsız kaldım çünkü insanlar ilk filme benzer bir şey bekleyecekti benden. Böyle olunca, diğer iki senaryodan vazgeçip 'Meryem'e ağırlık verdim. Çünkü 'Meryem'; duygusu, anlatım dili ve öyküsü itibariyle 'Mommo'yla akraba sayılabilecek bir senaryo.

 

İZ BIRAKACAK HİKAYELER

'Meryem' de 'Mommo' gibi gerçek bir öyküye dayanıyor, değil mi?

Evet. 'Mommo' benim çocuk yaşlarda tanık olduğum bir olaydan yola çıkıp yazdığım bir senaryoydu. 'Meryem' de ilk gençlik yıllarımda tanık olduğum bir hikayeyi senaryolaştırarak çektiğim bir film oldu. Ben 'Meryem'de, toplumsal gerekçeleri sorguluyorum. Oğlunu böyle bir evliliğe zorlayan bir ailenin gerekçeleri nelerdir? Bile bile kızını böyle bir evliliğe gönderen bir ailenin gerekçeleri nelerdir? Bunların hepsi bizim birer yaramız.

 

Temel mesele şu: Biz sevginin gerçek karşılığını maalesef bilmiyoruz. Evlilik dediğimiz şeyi sadece gelin gittiğiniz eve hizmet etmekten ibaret sayan bir kültürün mirasçılarıyız. Bunları sorgulayan, eleştiren bir öykü 'Meryem'inki.

 

İZ BIRAKTI

Bu filmde seyirciye ne demek istiyorsunuz peki?

Şunu söylemeye çalışıyorum: Bu hikaye bende böyle bir iz bırakmıştır; buyurun siz de bakın, sizde de benzer izler bırakacaktır...[reklam]

'Mommo'nun merkezinde küçük bir kız, 'Meryem'de gelinlik bir genç kız var. Bu karakterleri seçerken kadın sorununa dair sosyal sorumluluk bilinci gözetiyormusunuz?

Hayır, özel bir tercih değil bu. Anadolu'ya ait hikaye anlatıyorsanız, bu hikayelerde en temel şey kadındır. Çünkü hikayesi olan, kadındır.

 

DOĞDUĞUM YERE BORCUMU ÖDEMEK İSTİYORUM

İki filmi de memleketiniz Konya'da çektiniz. Bu size özgürlük sağladı mı?

Rahat edeyim duygusuyla memleketimde film çekmiyorum. Yeşilçam'ın tarihine baktığınızda da, Anadolu'yla ilgili filmlerin neredeyse hiçbiri Orta Anadolu'da çekilmemiş. Doğduğum yere sinema yoluyla borcumu ödemek istiyorum sadece.

'Mommo" köyde, 'Meryem'ise kasabada geçiyor. Eğer bir üçleme düşünüyorsanız üçüncü film büyükşehirde mi geçecek?

Aynen öyle bir üçleme olacak ve üçüncü film İstanbul'da geçecek.

 

 

KURTLAR VADİSİ PUSU SENARİSTİNDEN YENİ SEZON TÜYOLARI BURADA!

Kaynak: Sinema Dergisi

facebook yorumları

haber yorumları

resim yok
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız..
:-) :) :o) :c) :^) :-D :-( :-9 ;-) :-P :-p :-Þ :-b :-O :-/ :-X :-# :'( B-) 8-) :-\ ;*( :-* :] :> =] =) 8) :} :D 8D XD xD =D :( :< :[ :{ =( ;) ;] ;D :P :p =P =p :b :O 8O :/ =/ :S :# :X B) O:)
Kapat